Mijn reisplan

Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

• Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

rondreis nieuw zeeland schapenReisverslagen Riksja Nieuw-Zeeland

Op deze pagina plaatsen we korte Nieuw-Zeeland reisverslagen van reizigers die met Riksja Nieuw-Zeeland zijn weggeweest. We hopen dat je door het lezen van deze stukjes niet alleen een beeld krijgt van Nieuw-Zeeland zoals wij het beleefd hebben, maar ook een impressie van het land zoals onze reizigers het ervaren hebben.

We hopen dat onderstaande reacties je helpen bij het samenstellen van je reis en/of de route. Besef wel: elke reis is weer anders en uniek. Maar dat je enthousiast terugkomt uit Nieuw-Zeeland, dat weten we eigenlijk wel zeker.

Heb je ook een Nieuw-Zeeland reisverslag gemaakt of een eigen website ontworpen en wil je je ervaringen delen, dan zouden we het leuk vinden om deze op onze e-mail info@nieuwzeelandonline.nl te ontvangen. Je foto’s stellen we ook erg op prijs, we kunnen deze gebruiken voor onze website.

Zin gekregen in een reis naar Nieuw-Zeeland, neem dan een kijkje bij onze bouwstenen en rondreizen.

oog in oog met dolfijn

Overal dolfijnen…

Woudreuzen en Eilanden

oog in oog met dolfijnen…

Vandaag begon de dag met volop zon, dus al vroeg richting het plaatsje Pahia vertrokken. Daar lekker ontbeten en een beetje rondgewandeld. Rond half 1 vertrok onze boot voor de ‘Dolphin-adventure-tour’. Het weer op zee was iets minder zonnig, maar wel goed. En ja hoor….na anderhalf uur varen vonden we een koppel dolfijnen, minstens 20. Dit was echt ‘awesome’ zoals ze dat hier noemen. We mochten helaas niet met ze zwemmen omdat er baby-dolfijnen bij waren en die werden gevoed door de moeders. Maar….we hebben ze van superdichtbij gezien. Ton had z’n voet iets buitenboord van de boot, en één dolfijn zwom er tegen aan. Het was echt super! Ze gingen springen, klapperen/slaan met de achtervin en spetteren met het water. Reisverslag Nieuw Zeeland van Ton van Roomen en Fieke van der Schouw

the banks nieuw zeelandLandhuis op de Banks

“wat een plek om onze reis af te sluiten”

Het is ondertussen alweer maandag geworden en dat betekent dat we op pad gaan naar ons laatste overnachtingsadres in Akaroa. Het uitzicht is ook niet zo bijzonder meer omdat des te dichter wij in de buurt van Christchurch komen, des te vlakker het landschap wordt. Het lijkt Holland wel, zouden ze dat doen om ons alvast te laten wennen….? Op het schiereiland waar Akaroa op ligt (Banks Peninsula) zijn echter weer voldoende bergen te vinden, dus echt afkicken hoeven we nog niet. De rit wordt afgesloten met een enorm kronkelige en smalle weg door deze bergen heen………maar het einddoel is het meer dan waard. Zijn we hiervoor al meer positief geweest over onze verblijfplaatsen, dit huis slaat alles. Een werkelijk schitterend en stijlvol ingericht huis boven op een heuvel deels uitkijkend over de baai, waar Akaroa aan ligt. En aangezien het uiteraard ook hier bijna Kerstmis is, ontbreken de kerstbomen ook niet. Wat een plek om onze vakantie af te sluiten! Reisverslag Nieuw Zeeland van Wim en Klazien de Geus

waitomo grotten nieuw zeelandGloeigrotten en Zwavelmeren

abseilen, tokkelen en kruipen…

Vandaag gaan we black water rafting doen erg spannend. Na een kort ritje van tien minuten waren we op de basis. Daar kregen we onze pakken en klim harnas. Na een paar leuke foto’s werden we in een busje gezet en naar de ingang van de grot gebracht.Daar kregen we instrukties voor de afdaling in de grot en werden we gezekerd en mochten we naar beneden zakken aan een touw.Beneden aangekomen moesten we een stuk door nauwe gangetjes kruipen voor we bij de volgende uitdaging kwamen. Dit was een tokelbaan die over een grote kloof ging. We werden gezekerd en in het donker naar de overkant gestuurd erg leuk als je niet kunt zien waar het einde is. Vervolgens moetsen we een binnenband van een auto pakken en van een behoorlijke hoogte naar beneden springen. Daar moesten we al pedelend met onze handen de rivier op. Onderweg konden we genieten van de glowworms. (…) Na vijf uur ploeteren en veel lol zagen we eindelijk daglicht. We zijn terug gebracht naar de basis waar we wat konden eten en douchen. Dit was voor ons het eind van een erg leuke en drukke dag. Nu lekker even naar ons huis even slapen en uit eten. Morgen rijden we terug naar Rotorua om de mooiste Maori show te gaan zien in nieuw zeeland. Reisverslag Nieuw Zeeland van Guus en Ellie van Haren

fox glacier nieuw zeelandIJsholen en Gletjsers

klimijzers, pickhouwelen en handschoenen

We konden al in ons motel terecht om daar onze spullen te stallen. Vervolgens naar het boekingskantoor. Daar kregen we de nodige instructies en klimijzers (of zoiets) en vertrokken vervolgens met een bus (10 minuten) naar het begin van de track. Al snel kregen we de gletsjer te zien en het diepe dal dat door deze was gevormd. Imposant. Onze gids Andrew vertelde regelmatig over alle bijzonderheden van deze gletsjer (…) Na een zeer steile klim van 1 1/2 uur en het passeren van een steile bluf (brrr!) bereikten we het ijs. We bonden onze ijzers onder en pakten een ijsstok om ruim een uur op de gletsjer rond te struinen. Prachtig om te zien hoe zo’n gletsjer in elkaar zit. Via in het ijs gehakte trapjes (die regelmatig moeten worden bijgehakt) klommen we een eind de gletsjer op. Mooie foto’s gemaakt van de gletsjer en de fantastiche uitzichten. Reisverslag Nieuw Zeeland van Jan Kruisheer