Mijn reisplan

Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

    • Je hebt nog geen bouwstenen of rondreis toegevoegd

      nieuw zeeland camperVoorwaarden Apollo Camperhuur Nieuw-Zeeland

      Hieronder staan alle voorwaarden die betrekking hebben op de huur van een Apollo Camper. Als je een ander camper of Spaceship wil huren, dan gelden andere voorwaarden die je vindt op de desbetreffende pagina’s.

      We raden je aan de voorwaarden goed door te lezen. Riksja Nieuw-Zeeland regelt camperhuur bij een gerenommeerde lokale verhuurder met een goede reputatie en (24-uurs) service. Combineer je Nieuw-Zeeland met Australië dan tellen we het aantal huurdagen op, zodat je eventueel in een voordeligere tariefklasse valt. Onderstaande voorwaarden zijn een samenvatting. De volledige voorwaarden lees je door bij het ophalen van de camper. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

       

      Apollo camperhuur Nieuw-Zeeland voorwaarden 1 april 2017 – 31 maart 2018 en 1 april 2018 – 31 maart 2019

       

      Flextarieven
      De prijs voor camperhuur zijn flextarieven. Dit houdt in dat ze per week (kunnen) veranderen. Ze zijn gebaseerd op basis van vraag en aanbod en geldig van vrijdag tot vrijdag.

      Inbegrepen in de prijzen van Riksja Nieuw-Zeeland:
      – camperhuur, gecalculeerd per dag
      – keukenkit (kookgerei, bestek, hand- en theedoeken)
      – linnen- en beddengoed
      – schoonmaak voorafgaand aan de camperhuur
      – ongelimiteerde kilometers
      – belasting (GST) van 15%,
      – toeslag voor extra bestuurder(s)
      – standaardverzekering
      – 24 uur hulpdienst onderweg
      – campinggids
      – Transfer airport – camperdepot v.v.
      – Skoot Camper tablet

      Bijkomende kosten (ter plaatse te voldoen):
      – optionele uitbreidingen verzekering (afkoop eigen risico)
      – schoonmaak toeslag als de camper niet schoon is bij inlevering
      – aftankkosten als de brandstoftank niet vol is bij inlevering
      – transfer van/naar het verhuurstation; de depots liggen veelal tussen de luchthaven en de stad in. Als je de nacht ervoor in een hotel verblijft dan regel je dus zelf een taxi naar het depot.
      – Road user charges: dit wordt berekend bij het inleveren van de camper. Dit bedrag is gebaseerd op het aantal gereden kilometers tijdens de gehele huurperiode. De kosten per 100 kilometer zijn als volgt:
      Hitop: NZ$ 0,-
      Endevour: NZ$ 0,-
      2 Berth en Vivid: NZ$ 6,22
      4 Berth: NZ$ 6,62
      6 Berth: NZ$6,62
      – One-way fee: tussen 1 oktober 2017 en 31 maart 2018 geldt van Auckland naar Christchurch een one-way rental van NZ$ 300,- en anders om een fee van NZ$ 250,- Tussen 1 april 2017 en 30 september 2017 geldt van Auckland naar Christchurch een one-way rental van NZ$ 100,-.
      Tussen 1 april 2018 en 30 september 2018 geldt van Auckland naar Christchurch een one-way fee van NZ$ 100,-. Tussen 1 oktober 2018 tot 1 april 2019 geldt op deze route een one-way ee van NZ$ 300,-. Van 1 april 2018 tot 31 oktober 2018 geldt van Christchurch naar Auckland geen one-way fee. Tussen 1 november 2018 tot 31 maart 2019 geldt een one-way fee van NZ$ 250,- op deze route.
      – Een toeslag van NZ$ 50,- wordt berekend op alle campers die opgehaald of ingeleverd worden op een nationale feestdag. Vanaf april 2018 wordt dit NZ$ 100,-. Dit geldt op: 23 oktober 2017 (Labour Day), 26 en 27 december 2017, 2 januari 2018 en 6 februari 2018 (Waitangi Day), 2 april 2018 (Pasen), 25 april 2018 (ANZAC Day), 4 juni 2018 (Queens Birthday), 22 oktober 2018 (Labour Day), 26 december 2018, 2 januari 2019 en 6 februari 2019 (Waitangi Day).
      – Eventuele extra’s als tafel en stoelen (zie verder naar onder op deze pagina)
      – Brandstof
      – bij betaling met Visa of Mastercard geldt een toeslag van 2%; met American Express of Diners Club 4,5%. Niet restitueerbaar.
      – benzine
      – NZ$ 75,- administratiekosten bij verwerking van zaken m.b.t. snelheids- en parkeerovertredingen (kosten voor de huurder), schade en diefstal
      – eventuele overtocht met de ferry. De verhuurder raad aan om een reservering te maken ivm grote drukte in het hoogseizoen. Ze raden aan een reservering te maken voor een camper van 7,7 meter dit ivm eventuele upgrades ter plaatse.

      Minimale huurperiode:
      Tussen 15 december 2017 en 10 januari 2018 geldt een minimum huurperiode van 14 dagen. Ook tussen 15 december 2018 en 10 januari 2019 geldt een minimale huurperiode van 14 dagen. Normaal is de minimale huurperiode 5 dagen. Tussen 1 februari 2019 en 12 februari 2019 geldt, op campers met douche en toilet, een minimale huurperiode van 10 dagen.

      Verzekeringen:
      Basisverzekering (Third Party) en CDW verzekering met een eigen risico (=borg) van NZ$ 5.000,- voor de Hitop, Endeavour en Euro Tourer. Voor de overige campers is dit NZ$ 7.500,-. De borg voor deze verzekering bedraagt NZ$ 5.000,- (Hitop, Endeavour en Euro Tourer) of NZ$ 7500,- (voor de overige campers) en wordt gereserveerd op je creditcardrekening, die dus verplicht is. Let erop dat de borgsom afgaat van het vrij te besteden deel op je kaart. Als je geen verzekeringsuitbreiding neemt, let er dan goed op dat dit bedrag op je rekening staat / de bestedingslimiet van je creditcard groot genoeg is. Het is aan te raden om het eigen risico verder af te kopen, zie verderop op deze pagina, bij verzekeringen.

      Uitgebreide verzekeringsvoorwaarden zijn op het verhuurstation aanwezig. Vraag ernaar als je de camper in ontvangst neemt. Recht op verzekering vervalt als je je niet houdt aan de voorwaarden op het contract (rijden onder invloed etc).

      Riksja Nieuw-Zeeland raadt ten zeerste aan dat je op reis gaat met een reisverzekering met werelddekking. Check zelf de voorwaarden en breid de verzekering eventueel uit met reisrechtsbijstand.

      Afkoop eigen risico (ter plaatse te voldoen)
      Het eigen risico van NZ$ 5.000 / NZ$ 7.500,- kun je op 2 manieren verder afkopen:

      Optie 1: gedeeltelijke afkoop van je eigen risico van NZ$ 5.000,- / NZ$ 7.500,- naar NZ$ 2500,- per claim. Omgerekend ca. € 1500,-. Je betaalt hiervoor NZ$ 27,- per dag. Ook de borgsom die wordt ingehouden op je credit card is dan NZ$ 2500,-. Maximum te betalen premie is NZ$ 1350,-

      Vanaf 1 april 2018 wijzigt dit tarief. Je betaalt dan NZ$ 38,- per dag om het eigen risico terug te brengen naar NZ$ 2500,- per claim. Maximum te betalen premie is NZ$ 1900,-

      Optie 2: VIP Cover koopt het eigen risico verder af tot NZ$ 0,- per claim. De premie hiervoor is NZ$ 45,- per dag
      De borgsom is nu nog NZ$ 250,-. Maximum te betalen premie NZ$ 2250,-.
      Bij deze optie zijn 1 vooruit en 2 banden verzekerd.

      De borg en afkoop eigen risico voor optie 1 & 2 kun je met creditcard voldoen: Visa of Mastercard tegen 2% toeslag (geen restitutie) of Amex en Diners Club tegen 4,5% extra (geen restitutie).

      Value Pack
      Deze verzekering heeft dezelfde dekking als de VIP Cover maar er zijn meer extra’s inbegrepen. Deze verzekering kunnen we bij boeking in Nederland voor je afsluiten. De tarieven hiervoor zijn als volgt:
      € 39,- per dag  (je betaald voor maximaal 50 dagen)

      Bij deze verzekering is het volgende inbegrepen:
      – VIP Cover (eigen risico NZ$ 0,- en borg NZ$ 250,-)
      – Schade aan voorruit en banden (ongelimiteerd)
      – Schade aan de onderkant
      – Gas hervul service (NZ$ 25,- Hitop en 2-Berth en NZ$ 35,- 4-Berth, 4-Berth deluxe en 6-Berth)
      – Picknicktafel en -stoelen (wel opgeven bij reservering)
      – Sneeuwkettingen (wel opgeven bij reservering)
      – Een baby- en/of kinderzitje (wel opgeven bij reservering)
      – Set voor het chemisch toilet

      Belangrijk verschil met de andere twee opties is dat je het Value Pack al bij boeking afsluit en voor vertrek betaalt. Je kunt in Nieuw-Zeeland direct op pad en je hoeft er niet meer over na te denken. Je hoeft ook niet na te denken of de limiet van je creditcard wel hoog genoeg is. Wel zo lekker, aan het begin van je vakantie.

      Nooit verzekerd – welke verzekeringsoptie je ook kiest:
      – schade ontstaan wanneer de voorwaarden uit het contract niet worden nageleefd
      – schade aan bovenkant en onderkant van de camper en uitstekende deel boven de bestuurderscabine
      – schade aan onderkant van de camper is WEL verzekerd als je gekozen hebt voor de Value Pack verzekering
      – schade aan de luifel en/of zonnedak
      – schade bij het te water raken van het voertuig, ook bij zout water
      – schade opgelopen bij het gebruik van sneeuwkettingen
      – schade veroorzaakt door het overtreden van Nieuw-Zeelandse verkeersvoorschriften of de voorschriften die je van de verhuurder ontvangt.
      – schade bij gebruik verkeerde brandstof
      – schade of vermissing van persoonlijke bezittingen
      – schade aan vooruit en banden als  je alleen de basisverzekering hebt of optie 1
      – schade bij ‘single vehicle roll over’
      – schade door roekeloosheid en opzet
      – niet toegestane routes: Skippers Road (Queenstown), Ninety Mile Beach (Northland), Ball Hut Road (Mount Cook) en North of Colville Township (Coromandel schiereiland), The Crown Range Road/Cardrona Valley Road (van Cardrona naar Arrow Junction) tussen Wanaka en Queenstown.
      – Rijden op niet-asfalt wegen is niet toegestaan. Of het moet een gravelweg zijn naar een groot skigebied of officiële camping die niet langer is dan 12 km.

      Schade:
      Het voertuig is verzekerd voor schade aan of schade aan het eigendom van een derde partij. De huurder is echter verantwoordelijk tot het bedrag van eigen risico voor de kosten van dergelijke schade aan eigendommen van derden of aan het gehuurde voertuig . De aansprakelijkheid geldt voor elke claim, niet per huurperiode . In aanvulling op de aansprakelijkheid worden administratiekosten van NZ$ 75 in rekening gebracht per claim. De aansprakelijkheid geldt ongeacht wie schuld heeft en moet worden betaald op het moment dat het ongeval wordt gerapporteerd aan Apollo, niet bij de voltooiing van de huurperiode. De verhuurder behoudt zich het recht de huurder aansprakelijk te stellen voor eventuele schade aan het voertuig met inbegrip aan schade van derden die pas wordt gezien na inleveren van het voertuig.

      Vakantie onderbreking dekking (vanaf 1 april 2018)
      Als je vakantie voor meer dan 12 uur wordt verstoord door een mechanische schade (zoals hieronder beschreven – en niet veroorzaakt door een ongeval of door de huurder), wordt de huurder tot maximaal het dagtarief gerectificeerd, tot het probleem is opgelost. Alleen bij melding aan Apollo. Terugbetaling is ook alleen mogelijk als Apollo is gecontacteerd om het probleem op te lossen. Als er geen melding wordt gedaan dan doet Apollo de kwestie af als ‘van kleine aard’ en maakt de huurder geen aanspraak op verlies van tijd met betrekking tot de huur. Deze dekking geldt voor airconditioning in wooncabine, waterpomp, douche/toilet, koelkast, fornuis/grill en moet worden beoordeeld door een geautoriseerde reparateur of Apollo depot. Gebreken en reparaties van WIFI, radio, tv, cd, dvd speler, luifel, cruise control worden niet als mechanisch beschouwd en zijn uitgesloten van deze dekking. Apollo is niet aansprakelijk voor financiële compensatie voor airconditioning bij temperaturen boven de 36 graden, elektrische warmers Propox gaswarmers bij temperaturen onder de 4 graden, bevriezen van waterpompen bij temperaturen onder de 2 graden.

      Borgsom
      Kan alleen per credit card (Visa, Mastercard, American Express of Diners Club) worden voldaan. De creditcard-houder moet persoonlijk aanwezig zijn om te tekenen. Let op: Bij de standaard verzekering (eigenNZ$ 5000,- of NZ$ 7500,-) en gedeeltelijke afkoop (NZ$ 2500,-) wordt de borgsom bij het ophalen van je creditcard afgeschreven (zorg ervoor dat je een toereikend credit hebt) en bij het inleveren weer teruggestort, mits de camper in goede staat is. Je kunt er afhankelijk van je bank na circa 21 dagen weer over beschikken. Voor eventuele koersschommelingen wordt geen toeslag gevraagd of restitutie verleend. Alleen als je de Value Pack verzekering hebt afgesloten of kiest voor de VIP Cover (optie 2) wordt de borgsom NZ$ 250,- ‘bevroren’ op je creditcard. Na inleveren kun je er meteen weer over beschikken.

      Extra’s:
      – Picknicktafel: NZ$ 24,- per huurperiode
      – Picknickstoel: NZ$ 17,- per huurperiode
      – Gas hervul service: NZ$ 25,- voor Hitop, Endeavour, 2-Berth camper en Vivid Camper, NZ$ 35,- voor de 4-Berth en 6-Berth. Kun je ook zelf doen.
      – Baby Seat voor kinderen tussen 6 maanden en 3 jaar NZ$ 35,- per huurperiode, per stuk. Niet geschikt voor Hitop en 2-Berth.
      – Booster Seat voor kinderen tussen 3 jaar en 8 jaar NZ$ 35,- per huurperiode, per stuk. Niet geschikt voor Hitop en 2-Berth.
      Kinderen onder de 6 maanden mogen nooit meereizen in een camper van Apollo.
      – Chemisch toilet benodigdheden: NZ$ 2,50 per stuk
      – Sneeuwkettingen: NZ$ 50,- (juni-september)
      – Verwarming/ventilator: NZ$ 15,- per huurperiode
      – Gebruikte EHBO kit: NZ$ 50,-
      – Skoot tablet met GPS: NZ$ 10,- per dag met een maximum van NZ$ 150,- per huurperiode. Prijswijzigingen onder voorbehoud.
      – Skoot tablet met WIFI (1GB): NZ$ 15,- per dag. Prijswijzigingen onder voorbehoud.
      – GPS: NZ$ 10,- per dag tot een maximum van NZ$ 100,- voor de hele huurperiode.
      – Extended Roadside Assistance: NZ$ 4,- per dag met een maximum van 25 dagen. Inclusief hierbij is het openen van de auto bij buitensluiten, vervanging van sleutel tot NZ$ 120,-, slepen in nood tot 25 km, vervanging lekke band door reservewiel.
      – Windscreen and Tyre Protection + Extended Roadside Assitance: NZ$ 7,- per dag met een maximum van 25 dagen. Dit is inclusief 1 vooruit, 2 banden en bovenstaande. Als je kiest voor de VIP Cover dan zijn 1 vooruit en 2 banden al inclusief. Bij de Value Pack verzekering zijn de vooruit en banden zelfs ongelimiteerd verzekerd, evenals de onderkant.

      Deze extra’s geef je bij boeking door want deze items moeten gereserveerd worden.

      Depots:
      Er zijn twee depots waar je je camper kunt ophalen en inleveren. Dat is Auckland airport en Christchurch airport. De depots zijn geopend van 08.00 uur tot 16.30 uur. Laatste pick-up is om 16.00 uur. De depots zijn gesloten op 1e Kerstdag, Nieuwjaarsdag en Goede Vrijdag. De ophaal- en inlevertijden staan op je voucher; evenals het adres van het depot. Transfer van de luchthaven naar het depot vv is inbegrepen. Als je elders vandaan komt (hotel bijvoorbeeld) of naartoe moet dan neem je een taxi.

      Rijbewijs en leeftijd:
      Naast je verplichte Nederlandse rijbewijs heb je ook een internationaal rijbewijs nodig. Een internationaal rijbewijs verkrijg je voor zo’n € 16,- bij de ANWB. Neem hiervoor je rijbewijs en een pasfoto mee. Chauffeurs mogen tussen 21 en 75 jaar zijn en moeten minimaal 2 jaar een rijbewijs hebben.

      Multihire
      Huur je op twee of meerdere plaatsen een camper, dan wordt het aantal huurdagen opgesteld om zo een lange termijn korting te verkrijgen. Breng je de camper weg en haal je er dezelfde dag ergens anders een op, dan worden twee dagen in rekening gebracht. Huur in Nieuw-Zeeland mag ook opgeteld worden bij huur in Australië, mits je beide campers via dezelfde verhuurder boekt binnen een reisperiode van 3 maanden. Multi-hires worden behandeld als aparte huurperiodes mbt de one way kosten en verzekeringen.

      Ferry
      Als je beide eilanden bezoekt dan steek je het water over met de ferry; je camper gaat mee. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen per dag beschikbaar en daarom raden we (zeker tussen half december en eind februari) aan dat je de overtocht al van te voren reserveert. De verhuurder raad aan een reservering te maken voor een voertuig van 7,7 meter. Dit omdat het voor kan komen dat je ter plaatse een groter voertuig mee gaat krijgen.

      Pech Onderweg
      Kleine reparaties tot NZ$ 100,- mogen zonder autorisatie van de verhuurder worden uitgevoerd. Voor reparaties met hogere kosten, dient vooraf toestemming te worden gevraagd bij de verhuurder. Informeer Apollo Campers ten alle tijden wanneer je pech hebt tijdens je reis. Ze bieden ook een 24 uurs hulpdienst bij pech onderweg.

      Huisdieren:
      Honden en katten (huisdieren in het algemeen) mogen niet mee in de camper. Blindengeleidehonden wel maar daarvoor  moet eerst toestemming worden aangevraagd bij de verhuurder.

      Boeking wijzigen:
      Als je een wijziging wil maken (zelfs bij een vrijwillige downgrade) dan wordt de boeking opnieuw berekend met de flexrate bij boeking of de dan geldige flexrates, net welke duurder is. De volgende situaties gelden als wijziging:
      – wijzigen van ophaaldatum of inleverdatum
      – wijzigen van locatie voor ophalen of inleveren
      – wijzigen van campertype
      – wijzigen van naam

      Als je de huurperiode met twee dagen verlengd dan geldt dezelfde flexrate als bij boeking. Als je de huurperiode met drie dagen of meer verlengd dan gelden de regels hierboven. Dit geldt ook voor verlengen van de huur ter plaatse. Als je een wijziging maakt binnen 14 dagen voor ophalen dan krijg je geen refund voor niet gebruikte dagen als de periode verkort wordt. Als de ophaal of inlever locatie wijzigt binnen 14 dagen voor het ophalen van de camper, of tijdens de huur, dan kunnen er kosten worden berekend.

      De eerste wijziging (buiten dat je, zoals hierboven beschreven, een andere flexrate gebruikt kan worden) is gratis. Voor alle andere wijzigingen wordt NZ$ 25,- per wijziging berekent. Voor het ter plaatse wijzigen van de drop off locatie moet toestemming van Apollo Campers worden verkregen. De minimale kosten die hiervoor worden berekend zijn NZ$ 750,-.

      Wijziging van voertuig door verhuurder:
      Door onverhoopte omstandigheden kan het zijn dat het geboekte type bij ophalen niet beschikbaar is. De verhuurder heeft dan het recht om een vergelijkbaar type mee te geven. Als er geen alternatief voertuig beschikbaar is, dan de teruggave van de betaalde kosten of, bij mechanische schade (die niet door de huurder zijn veroorzaakt), de overgebleven huurdagen. Als je zelf kiest voor een kleiner type dan krijg je de kosten niet terug.

      Wijzigingen voorbehouden
      Alle informatie over lokale tarieven, one way kosten, verzekeringspremies en voorwaarden kunnen zonder voorgaande kennisgeving of onder invloed van lokale wetgeving worden gewijzigd.

      Gedetailleerde informatie is bekend en aanwezig op het verhuurstation en aan wijzigingen onderhevig. Vraag bij het ophalen altijd naar een papieren kopie van alle huurvoorwaarden. Dit zijn de bindende, geldende voorwaarden.

      Bovenstaand is een samenvatting van de voorwaarden. De complete verzekerings- en andere voorwaarden liggen ter inzage op het huurkantoor.